Moćan u svakom pogledu

Ruski višenamenski super-manevarski lovački borbeni avion tzv 4++ generacije koga je projektovao OKB Suhoj. To je prvi ruski serijski lovački borbeni avion sa upravljanjem vektora sile potiska motora-UVP sposoban da krstari nadzvučnom brzinom tj bez primene forsažnog režima rada pogonske grupe. Procenjuje se da ima jedan od najmoćnijih radara na svetu i trebalo bi da predstavlja most između aviona četvrte i pete generacije.


Avion je nastao na bazi Su-27S i Su-35, kao Su-35BM, na kome je uz pomoć novih nadolazećih tehnologija u oblasti avionike te konstrukcionih materijala sprovedena ta velika modernizacija. Kasnije,ulazeći u serijsku proizvodnju,dobija konačnu oznaku Su-35S.Pošto je prethodnik Su-27M samo nezvanično dobio naziv „Su-35″ u komercijalne svrhe, Rusko Ministarstvo odbrane usvaja ga pod oznakom Su-35S u Rusko ratno vazduhoplovstvo. Jedna od glavnih razlika u odnosu na svog ”brojčanog” prethodnika je to što su uklonjeni tzv kanardi zbog primene taktičko-tehničkih zahteva smanjivanja radarskog odraza spreda, aerodinamičkog otpora te omogućavanja tzv super-krstarenja. Glavni konstruktor Su-35BM/S je Igor Demin. Ideja konstruktorskog tima na čijem je čelu bio je da na bazi starog i dobro proverenog Su-27S razviju tj projektuju posve novog lovca a koji će u suštini zadržati samo njegov dokazani aerodinamički dizajn tj taj prepoznatljiv oblik sa izduženim i izoštrenim korenim produžecima krila, velika trouglasta krila istog ugla strele ( 42°) te horizontalne stabilizatore uz redizajnirane vertikalne. Dakle spolja Su-35S je identičan pre starom Su-27S nego Su-27M (Su-35 ).Samo spolja, unutar aviona je praktično sve novo.Počev od avionike,pogonske grupe i agregata te raznih avionskih sistema i podsistema. Su-35S je zapravo poslednji izdanak lovaca porodice Su-27 i kao takav je ubedljivo najsavremeniji.
Ono što posebno karakteriše Su-35S jeste da je to lovac koji može da se u vazdušnoj borbi (bliskoj i daljoj) nosi ne samo sa svim postojećim (operativnim) lovcima 4te nego i sa lovcima 5te tehnološke generacije.To mu omogućava upravo ono što se nalazi unutar aviona, počev od posve novog monopulsnog hibridnog centimetarskog radara sa FAR oznake N035 Irbis koji ima mogućnosti kako radara s PFAR tako i onih sa AFAR. Zatim,tu je takođe novi OLS-35 (trokanalna optičko-lokaciona stanica), sverakursni opto-elektronski sistem samozaštite aviona oznake I-222, višenamenski el. odbrambeni sistem SPO-32 Pastelj, dalje, identifikacionog decimetarskog radara sa AFAR ,te sistema za EI i PED oznake L265M Hibinji-M.Svi ovi borbeni sistemi su uvezani po principu tzv fuzije senzora koja je praktično primenjena kod njegovog uzora-prethodnika pre skoro 4 decenije.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još