Izraelski vuk
Višenamenski oklopni transporter Wolf (Ze’ev) prvobitno je razvijen kao privatno preduzeće od strane Uprave za razvoj naoružanja Rafael, jedinice sistema naoružanja, kao privatno preduzeće. Prvi prototip proizveden je 2002.godine i prošao je opsežna korisnička ispitivanja u izraelskoj odbrambenoj vojsci (IDF) koja su završena u martu 2005.
Početkom 2005.godine, izraelska odbrambena vojska je izdala prvu proizvodnu narudžbu u iznosu od 14 miliona američkih dolara, a Uprava za razvoj naoružanja Rafael je bila generalni izvođač. Prve proizvodne mašine proizvedene su u junu 2005. To se odnosilo na isporuku originalne serije od 30 jedinica koje su već isporučene. Krajem 2007. godine Izraelska odbrambena vojska naručila je ukupno 130 Volf vozila, mada se očekuje da će na kraju Potreba za njima biti znatno veća kako bi se mogla zameniti trenutna vozila koja Izraelska odbrambena vojska koristi za unutrašnju bezbednost. Sama vozila proizvodi Hatehof u Izraelu, a zatim ih isporučuje Force Protection u Sjedinjenim Državama finansiranjem programa inostrane vojne prodaje (FMS). U službi Izraelske odbrambene vojske, Wolf će zameniti trenutno korišćena vozila za unutrašnju bezbednost M-462 (4 × 4) Abir, koja više nemaju dovoljnu nosivost ili zaštitu kako bi zadovoljila trenutne zahteve korisnika. Wolf je zasnovan na modifikovanoj komercijalnoj šasiji Ford F550 (4 ×4) američke proizvodnje, koja je opremljena potpuno zavarenim čeličnim oklopnim kuzovom koji obezbeđuje zaštitu putnika od vatre strelskog oružja i oskoka Snajdera. Gornji deo kućišta napred, sa strane i pozadi ima lep nagib, tako da će se svi predmeti otkotrljati sa njega. Potpuno zatvoreni motorni prostor je napred, a komandant i vozač direktno pozadi, sa velikim neprobojnim prozorom ispred. Svaki od njih ima velika vrata koja se otvaraju napred sa obe strane, koja imaju veliki neprobojni prozor na vrhu.
Jedinica za sletanje proteže se do samog zadnjeg dela trupa, a lokacija sedišta zavisi od specifičnih operativnih zahteva korisnika. Pripadnici Vojske mogu brzo ući i izaći iz automobila kroz vrata sa obe strane trupa i dva vrata pozadi. Svaka od velikih bočnih vrata otvara se napred i ima veliki neprobojni prozor na vrhu sa dodatnim otvorom za pucanje na dnu. Na obe strane zadnjeg desantnog odeljenja nalazi se dugački produženi neprobojni prozor sa dodatnim kružnim otvorom za pucanje ispod. Dva vrata pozadi se otvaraju prema spolja, a desna vrata imaju neprobojni prozor na vrhu sa otvorima za pucanje kao opcijom. Takođe je predviđena oklopna zaštita poda. Svi prozori su zaštićeni žičanom mrežom, a prednji se može spustiti ili podići u zavisnosti od taktičke situacije. Obično je Volf opremljen krovnim reflektorom koji se može kontrolisati iz kabine za posadu i svetlosnim svetionicima. Osnovni Wolf ima jednodelni krovni poklopac koji može biti opremljen mitraljezom montiranim na prsten kalibra 5,56 mm ili 7,62 mm.Na krovu automobila Wolf može se postaviti širok spektar drugih sistema naoružanja, uključujući daljinski upravljanu borbenu stanicu Rafael, naoružanu 7,62-mm ili 12,7-mm pulemetom ili 40-mm automatskim granatometom. Ovo se može brzo usmeriti na metu pomoću različitih dnevnih / noćnih senzora, pri čemu je strelac pod potpunom zaštitom oklopa.
Standardna oprema uključuje automatski menjač, ravne gume, a desna zadnja vrata mogu da prime zamenski točak i gumu. Na krovu pozadi je postavljena dnevna / noćna kamera koja prikazuje sliku na ekranu koji mogu videti komandant vozila i vozač. Automobil je takođe opremljen sistemom klimatizacije napred i pozadi i komunikacionom opremom u skladu sa zahtevima kupca. Standardna šasija Ford 550 (4 × 4) može se isporučiti sa jednostrukim ili dvostrukim zadnjim nosačima. Kancelarija za razvoj naoružanja Rafael nudi i druge opcije šasije.