Silni Lazar BVT
Lazar BVT 8808-SR MRAP, naziv je za prvi prototip višenamenskog borbenog vozila pešadije srpske proizvodnje
Namenjen je za transport ljudstva, izviđanje, patroliranje, borbena dejstva i hitne intervencije. Vozilo je razvilo preduzeće Jugoimport-SDPR tokom 2008. godine kao funkcionalni model, a prikazan je uživo na sajmu naoružanja u Beogradu 2009. godine. Vozilo je spoj borbenog vozila pešadije i oklopnog automobila sa integrisanom zaštitom od mina i zaštićeno od zasednih dejstava, a opremljeno savremenim sredstvima izviđanja i komunikacije. Vojnici su okrenuti ka prozorima, koji su izrađeni od balističkog stakla i mogu dejstvovati iz ličnog naoružanja kroz puškarnice. Balistička zaštita posade je ostvarena primenom pancirnog čelika i stakla koji obezbeđuje zaštitu od kalibra 12,7 mm sa 100 m (oznaka ove klase zaštite je III+) sa prednje strane i klasa zaštite II sa ostalih strana. Dodatnim kompozitnim oklopom se dostiže klasa zaštite V sa prednje i IV sa ostalih strana.
Vozilo je opremljeno sistemom za centralnu regulaciju pritiska, a postoji i mogućnost korišćenja guma sa produženom mobilnošću.
Vozilo je nastalo kao odgovor vojne industrije na najavu modernizacije i opremanje Vojske Srbije novim oklopnim vozilima. Konstruktori vojne industrije su ponudili koncept višenamenskog naoružanog oklopnog transportera točkaša, visokog nivoa balističke i protivminske zaštite uz veliku preglednost iz vozila.
Iskustvo iz ratova na prostoru bivše Jugoslavije je pokazalo mane vozila iz inventara Jugoslovenske narodne armije. Na razvoj novog vozila Lazar su uticala iskustva američke vojske iz ratova u Avganistanu i Iraku. Velika ranjivost transportnih vozila na mine i eksplozivna sredstva uticala je na razvoj novog koncepta u svetu: MRAP vozila.
Konstruktori su u startu predvideli mogućnost da sem borbenog postoji izviđačko, komandno i sanitetsko vozilo. Vozilo nije namenjeno mehanizovanim već pešadijskim jedinicama za uvođenje u zonu dejstva. Naoružanje vozila je smešteno između upravljačkog i borbenog odeljenja i dopuštena je modularnost u izboru rešenja: laka kupola, modularna turela ili daljinski upravljana oružna stanica. Do sada je proizvedena samo varijanta sa lakom kupolom i spregnutim topom 20 mm sa mitraljezom 7,62 mm.
Lazar je u ovom segmentu konkurencija sličnim borbenim vozilima pešadije: finskoj Patriji, švajcarskoj Pirani i ruskom BTR-90. Sem za opremanje Vojske Srbije, Lazar je predviđen i kao izvozni poduhvat.