Apsolutni rekorder
Iljušin Il-76 (NATO naziv Candid) je četvoromotorni teški transportni avion nosivosti 50/60 tona, proizvod ruskog konstrukcionog biroa Iljušin. Sposoban je da leti u veoma teškim meteorološkim uslovima. Prvi put je poleteo 1971, a sada se serijski proizvodi u fabrici aviona Aviastar u Uljanovsku.
Avion Iljušin Il-76 je potpuno metalne konstrukcije, visokokrilac sa četiri mlazna motora koji su postavljeni na gondolama ispod krila. Motori su opremljeni uređajima za kontra potisak (reverzibilni zalistak-kašika) koji se koriste pri kočenju aviona na pisti. Nosivost aviona je 50, novijih verzija 60 tona. Na repnom delu se nalaze vrata sa rampom za utovar ili istovar tereta, a ceo prtljažni prostor pokriven je sa dva krana za mehanizovan utovar i raspored tereta u okviru prtljažnog prostora. Prtljažni prostor je širine 3,45 a visine 3,4 m, dok je dužina prtljažnog prostora 24,5 m. U prtljažni prostor može stati 145 ili 225 (varijante Il-76M i Il-76MD sa dve palube) putnika, ili 126 padobranaca sa punom ratnom spremom. Avion ima stajni trap sistema tricikl, prednja nosna noga ima četiri točka sa gumama niskog pritiska a zadnje noge koje predstavljaju i osnovne, se nalaze ispod trupa aviona i svaka ima po 8 točkova sa niskopritisnim gumama. Avion ima ukupno 20 točkova koji mu omogućavaju bezbedno sletanje i na loše pripremljenim pistama.
Iljušin Il-76 je postavio nekoliko svetskih rekorda u vazduhoplovstvu. U julu 1975. godine sa teretom od 70.121 kg dostigao je visinu od 11.875 m. Istog dana leteći po zatvorenom krugu postigao je prosečnu brzinu od 857,657 km/h, sa teretom od 70 tona na udaljenosti od 1.000 km. Tih dana Il-76 je postavio 25 različitih svetskih rekorda. Iz ovog aviona su i padobranci postavili nekoliko svetskih rekorda.