Vreme će pokazati…

Na ovogodišnjem IPSC meču „Extreme Euro“ u češkom gradu Hodonice, najjači evropski strelci imali su priliku da se detaljno upoznaju sa novim i revolucionarnim konceptom pištolja – Alien. I samo ime govori da je na scenu izašlo potpuno novo tehnološko rešenje ručnog vatrenog oružja

Imao sam eskluzivnu priliku da još pre dve godine u razgovoru sa konstruktorima ovog oružja, saznam da je nova ideja na pomolu… I konačno od tada posle mukotrpnog istraživanja, testiranja i osluškivanja potreba strelaca, Alien je premijerno nastupio na jednom od takmičenja. Marketing tim „Laugo Armsa“ (proizvođača pištolja Alien) napravio je odličan reklamni poduhvat, jer je za promociju ovog noviteta izabrao najbolje takmičenje u Evropi, koje već godinama unazad okuplja veliki broj strelaca iz celog sveta. Tako je vest o novom oružju brzo bila dostupna svima.
U toku meča predstavnici firme „Laugo Arms“ omogućili su slobodno i besplatno testiranje pištolja Alien. Na raspolaganju je bilo četiri modela u kategoriji production i production optic, a uz to i 20.000 metaka koje je obezbedila ova kompanija. Pravi raj za sve koji su iskoristili ovu priliku!

Velike ambicije marketinga

Dobar pokazatelj kako funkcioniše vrhunski marketing je angažovanje tima koji je neprestano bio na meču i u neposrednom razgovoru sa strelicma dobijao informacije iz prve ruke. Tim su činili i profesionalni fotografi i posmatrači, koji su u stopu pratili „Alien“ na poligonima. Fokus je isljučivo bio na njegovoj pouzdanosti, kontroli trzaja, preciznosti…

Glavni menadžer Alien tima, ponudio mi je saradnju, a iz razgovora sa JJ Racazom, Ericom Graufelom, Mihailom Stepanom i ostalim visoko rangiranim strelcima, saznao sam da su i njima predložili istu opciju. To je još jedan dokaz da firma „Laugo Arms“ ima ozbiljne i dugoročne planove na evropskoj i svetskoj IPSC sceni. Prilika da isprobam Alien, ukazala se poslednjeg dana takmičenja, bez gužve na poligonu koji je bio namenjen testiranju. Ljubazni članovi „Laugo Arms“ tima omogućili su da neograničeno pucam i dobijem odgovor na svako tehnološko i konstruktorsko pitanje. Najviše su me interesovali sistem pozajmice barutnih gasova i sistem za okidanje, koji je premešten iznad cevi, na nepokretnom delu navlake. Sam pištolj je interesantne konstrukcije. Rukohvat i ram su iz dva dela, slično rešenje kao na Sphinxu. Okidanje je sistema Strike Fire, sa kratkim i odsečnim hodom obarača. Rad obarača mnogo podseća na ZEV okidanje. Cev je fiksna, vezana za ram, sa sistemom pozajmice gasova. Nekoliko puta su nam naglasili da ovo oružje može da funkcioniše samo sa municijom FMJ konstrukcije (sa zrnom koje ima bakarnu košuljicu). Navlaka je najinteresantniji detalj. Sastoji se iz dva dela, donjeg pokretnog i gornjeg nepokretnog. Na pokretnom delu, sa unutrašnje strane, smešteni su povratna opruga i klip cilindra pozajmice gasova. Na gornjem delu sa donje strane je sistem za opaljenje, a sa gornje strane su nišani.

Pregrejavanje i visoka cena

Ponašanje pištolja tokom paljbe je u prvom momentu malo čudno. Nema klasičnog trzaja oružja, delovalo je više kao da se pištolj samo zatrese ili prodrma tokom opaljenja. Slika nišana se brzo vraća u nišansku liniju. Može da se puca brzo i sve vreme da se kontroliše preciznost. Ovome znatno doprinose odlično okidanje i nišani.
Ako govorimo o nedostacima onda se mora spomenuti velika toplota oružja koja postaje i neprijatna posle neprekidno opaljenih 4-5 okvira. Pištolj je metalne konstrukcije, cev je nisko na ramu, fiksna, tako da je prenos toplote maksimalan. Druga mana koju su istakli mnogi takmičari je cena koja se kreće oko 3.000 evra.
Generalni utisak je da se na tržištu pojavio zanimljiv pištolj, koji otvara potpuno novi pristup ka konstruktorskim rešenjima. Po ocenama mnogih, ovakav koncept može se svrstati u red sa konstrukcijama Colt 1911 i Glock, koji su napravili veliki preokret u svetskoj oružarskoj industriji. Ostaje da vreme pokaže kako će tržište prihvatiti ovaj potpuno drugačiji pristup konstrukciji oružja.

Ljubiša MOMČILOVIĆ

photo by Eric Kaufmanis

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pročitajte još

Primer dobrog marketinga

Pištolj na koji želimo da skrenemo pažnju, ne zaslužuje mnogo prostora zbog svojih tehničkih karakteristika, već više kao primer kako se preko emocija potencijalnih kupaca, pokušava osvojiti deo tržišta...